Jij zet in op een langdurige relatie.

Voor hetzelfde geld was de Vertrouwenspersoon loopbaancoach of hulpverlener geworden, want hij is een echt mensenmens. Hij heeft oog voor de persoon achter de ondernemer en fungeert in alle opzichten, dus niet alleen zakelijk, als diens belangrijkste raadsman.

Grote kans dat hij werkzaam is voor het familiebedrijf en juist niet voor organisaties van openbaar belang. Zo’n verplichte roulatie na acht jaar? Nee dat is niets voor hem. Je gaat toch geen zorgvuldig opgebouwde vertrouwensband verbreken?

De Vertrouwenspersoon zet in op een langdurige relatie met de klant; een relatie die niet is gebouwd op verplichte boekhoudkundige nummertjes maar op toegevoegde waarde dankzij een proactieve opstelling. Vertrouwenspersoon, dat ben je niet achter een bureau, maar met de voeten in de modder. Dus bezoekt hij de klant op zijn bedrijf, praat met werknemers, met leveranciers en met afnemers. Niets ontgaat hem.

Jouw doelen

Jouw doelen

Jouw succesfactoren

Jouw automatisering

Alles voor de klant! De klant is geen geldmachine maar een mens van vlees en bloed die behoefte heeft aan een luisterend oor en een goed gesprek.

Empathisch vermogen, emotionele intelligentie en communicatieve skills. Zowel zakelijk als privé zijn jouw klanten een open boek voor je.

Al het werk dat automatisering het kantoor uit handen neemt biedt extra tijd en ruimte om te investeren in de relatie met de klant.

Het verhaal van Martin Boogaard van KIBO

‘Mijn compagnon Hein Kievit en ik hebben beiden gewerkt bij grote kantoren. Oktober 2011 zijn we voor onszelf begonnen, hij als accountant, ik als belastingadviseur. Achteraf denk ik:...’

Lees zijn hele verhaal in ons digitale magazine

Tips
voor de Vertrouwenspersoon

Tricky
voor de Vertrouwenspersoon

   

Customer Intimacy is mooi, maar opereer wel in een setting waar ook professionals met meer kritische distantie actief zijn. Dat is beter voor het evenwicht.

Investeren in de relatie met de klant is prima, maar verlies de eigen organisatie niet uit het oog. De focus kan ook te eenzijdig zijn.

   

Je scoort met je persoonlijke benadering, maar sla er niet in door. Bedenk dat je een deel van de informatievoorziening aan de cliënt kunt automatiseren. Dat is voor beide partijen misschien wat minder persoonlijk, maar wel zo efficiënt.

De partner en/of gezinsleden van je klant kunnen belangrijke informatiebronnen zijn. Ga echter niet als een detective te werk; bedenk wie je rekening accordeert.

   

Al is de verstandhouding nog zo hartelijk, onderwerp de administratieve organisatie en interne controle bij je klant standaard aan een kritische blik.

Maak niet de klassieke denkfout dat je wel weet wat de klant wil. Vraag het eerst. Als je voor de klant gaat denken, kom je geheid van een koude kermis thuis.

Must reads voor elk Vertrouwenspersoon

 

Lees het artikel Lees het artikel Lees het artikel